لمینت فلدسپاتیک: علائم آنها چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 54
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 65
:: بازدید ماه : 1058
:: بازدید سال : 2457
:: بازدید کلی : 11784

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

لمینت فلدسپاتیک: علائم آنها چیست؟
یک شنبه 27 شهريور 1401 ساعت 11:6 | بازدید : 368 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

بسیاری از مواد و گزینه های درمانی مختلف در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی موجود است. محصولات جدیدتر مختلف، مانند سرامیک های فشرده، عملکرد پیشرفته ای را ارائه می دهند. با این حال، در ابعاد نازک‌تر، فاقد زیبایی زیبایی ذاتی مواد سنتی مانند چینی فلدسپاتیک هستند. همانطور که در سال های اخیر تقاضای بیماران برای زیبایی بهتر افزایش یافته است، نیاز به مواد ترمیمی که دقیقاً از دندان طبیعی بیمار تقلید می کنند نیز افزایش یافته است. لمینت  فلدسپاتیک که در ابتدا برای ساخت پروتزهای چینی استفاده می شد، به عنوان ماده زیبایی برتر برای ترمیم روکش های سفارشی ظاهر شده است. در سال‌های اخیر، استفاده از لمینت  فلدسپاتیک با لایه‌های دستی، بر اساس ارزش‌های بسیار زیبایی‌شناختی و الزامات آماده‌سازی کم به هیچ‌وجه احیا شده است. با به حداقل رساندن آماده سازی، ساختار دندان کمتری از بین می رود و روش ها بسیار کمتر تهاجمی هستند، که دقیقا همان چیزی است که بیماران می خواهند.

بر اساس استحکام، طول عمر، ماهیت محافظه کارانه، زیست سازگاری و زیبایی، لمینت  از زمان معرفی در سال 1983 به عنوان یکی از قابل قبول ترین روش های درمانی در نظر گرفته شده اند. زمین برای درمان نشانه‌های مختلف. زمانی که صرفاً به عنوان پوشش‌های ساده برای دندان‌های قدامی در نظر گرفته می‌شد، استفاده از روکش‌ها به نشانه‌های مختلفی از جمله پوشش ساختارهای تاجی دندان گسترش یافته است.

جالب اینجاست که فلسفه امروزی استفاده از روکش‌های بدون آماده‌سازی یا حداقل آماده‌سازی جدید نیست. در اوایل دهه 1980، مفاهیم نوآورانه پیوند قطعات نازک چینی با دندان‌ها با آماده‌سازی کم‌تر دندان برای برآوردن نیازهای بیماران توسعه یافت. با استفاده از لمینت  فلدسپاتیک لایه‌ای، این روکش‌ها بر روی سطوح صورت دندان‌ها قرار داده شدند تا نتایج بسیار زیبایی را ایجاد کنند. متأسفانه، به دلیل ظهور مواد قابل فشار دادن و طراحی به کمک رایانه/تکنولوژی ساخت به کمک رایانه (CAD/CAM) ، سفارشی سازی و ارزش زیبایی شناختی بالایی که معمولاً در روکش های فلدسپاتیک دیده می شود در حال از بین رفتن یا کاهش است. از برخی جهات، هنر ایجاد روکش های زیبا با لایه های دستی شبیه به هنر باستانی دمیدن شیشه ونیزی است. یک دمنده شیشه ای با استعداد و هنرمندانه، یک قطعه منحصر به فرد و سفارشی ایجاد می کند که بسیار برتر و بسیار خیره کننده تر از چیزی است که در یک فروشگاه خرده فروشی معمولی تولید شده و در دسترس است. با این حال، همانطور که یک دمنده شیشه ای با استعداد در ایجاد قطعه عالی با چالش هایی روبرو می شود، سرامیست های دندانپزشکی نیز این کار را انجام می دهند.

ویژگی های مواد چینی فلدسپاتیک

روکش‌های فلدسپاتیک با لایه‌بندی پودر و مواد مایع مبتنی بر شیشه (یعنی دی اکسید سیلیکون) ایجاد می‌شوند. دی‌اکسید سیلیکون که به آن سیلیس یا کوارتز نیز گفته می‌شود، حاوی مقادیر مختلفی از آلومینا است. حاوی مقادیر مختلفی از پتاسیم و سدیم هستند که به آنها فلدسپات می گویند. فلدسپات ها معمولاً به روش های مختلفی برای ایجاد شیشه تغییر می یابند که می تواند در ترمیم های دندان استفاده شود. اشکال مصنوعی شیشه های آلومینوسیلیکات نیز برای استفاده در سرامیک های دندانی. این که آیا این چینی های مصنوعی عملکردی برابر یا بهتر از فلدسپات طبیعی دارند، هنوز مورد بحث است.

لمینت اصلی فلدسپاتیک

لمینت  فلدسپاتیک ماده کلیدی برای ایجاد دندان های پروتز لمینت  بود. این ماده ارزش زیبایی زیادی داشت و شفافیت بالایی را درست مانند دندان طبیعی نشان داد. متشکل از فلز، آلومینا، یا زیرکونیا برای ایجاد ترمیم های زیبایی

سپس با استفاده از فرآیند لایه‌بندی و پخت، سرامیست‌ها شروع به ساخت روکش‌هایی کردند که می‌توانستند تا حد امکان از نظر اپتیکی به دندان‌های طبیعی نزدیک شوند. وقتی روکش‌های فلدسپاتیک معرفی شدند، ضخامت آنها 0.5 میلی‌متر بود و تقریباً در لبه‌ها به هیچ عنوان کاهش یافتند. قالب‌های نسوز و تکنیک‌های فویل پلاتین برای ساخت روکش‌های لمینت  فلدسپاتیک استفاده شد. روکش‌های فلدسپاتیک را می‌توان محافظه‌کارانه قرار داد، زیرا لمینت  را می‌توان لایه‌های بسیار نازکی قرار داد. روکش‌ها آنقدر نازک بودند که می‌توانستند مستقیماً روی مینای دندان قرار گیرند

با این حال، یک نگرانی عمده در مورد لمینت فلدسپاتیک، استحکام آنها بود که تنها تقریباً 70 مگاپاسکال تا 90 مگاپاسکال بود. همچنین، هنگامی که روکش‌ها بدون آماده‌سازی قرار می‌گرفتند، مشکلات پریودنتال ممکن بود در نتیجه دندان‌های بیش از حد کانتور با نمایه‌های رویش غیرطبیعی رخ دهد. با این حال، پس از تحقیقات زیاد، مشخص شد که روکش‌های فلدسپاتیک، به‌ویژه زمانی که به مینای دندان متصل شوند، ماندگاری طولانی‌مدت خواهند داشت. بنابراین، برای حفظ سلامت بافت‌های لثه و جلوگیری از کانتور کردن بیش از حد، کاهش جزئی 0.5 میلی‌متری سطح دندان بهترین کار را نشان می‌دهد. از آنجایی که روکش‌های فلدسپاتیک معمولاً 0.5 میلی‌متر بودند، ساختار دندان از دست رفته جایگزین شد و نمایه بیرونی اصلی دندان جایگزین شد. تقریبا بازسازی شد.3

برای حل مسائل درک شده در مورد استحکام، انواع دیگری از چینی ها توسط تولیدکنندگان توسعه یافتند. با این حال، هنگام تلاش برای ایجاد روکش های بسیار نازک و با حداقل آماده سازی با استفاده از این مواد جدید، چالش هایی به وجود آمد.

برای مطالعه بیشتر: هر انچه که باید بدانید در مورد لمینت سرامیکی

روکش های سرامیکی فشرده

برای اصلاح مشکل کم استحکام، تولیدکنندگان محصولاتی را برای جایگزینی لمینت  های فلدسپاتیک به عنوان یک ماده روکش معرفی کردند. این مواد جدید، که سرامیک های فشرده نامیده می شوند، به گونه ای ساخته شده اند که بسیار متراکم بوده و دارای قدرت بسیار بالاتری هستند، مانند استحکام خمشی تا 180 مگاپاسکال. . به دلیل استحکام و ترکیب بهبود یافته، سرامیک های فشرده برای بسیاری از نشانه ها، از جمله اینله و آنله، روکش های قدامی، روکش های دو لختی، روکش ها، و روکش های خلفی ایده آل در نظر گرفته شدند.

ترمیم‌های سرامیکی پرس شده با استفاده از تکنیک موم گمشده ساخته شدند. مرحله اول، موم‌زنی الگوی روی قالب بود که سپس روی قالب ریخته شد و سوخت. مرحله نهایی لایه‌بندی پودر یا چینی‌های مایع بر روی ترمیم‌های ساخته شده و فشرده بود. این کار تکنسین‌ها را قادر می‌سازد تا بلوک‌های فشرده را از نظر زیبایی برای بیمار دلپذیرتر کنند. کانتور، که همچنان یک مزیت قابل توجه این نوع چینی است. با این حال، این ترمیم‌های تمام کانتور اغلب تک رنگ به نظر می‌رسند و برای زیبایی ظاهری نیاز به رنگ‌آمیزی و لعاب سطحی داشتند. متأسفانه، این فرآیند تمایل به کاهش "ارزش" نوری ترمیم داشت و علاوه بر این، در صورت نیاز به هر گونه تنظیماتی در پسامنتاسیون ترمیم یا در طول زمان در نتیجه سایش in vivo، این جلوه های زیبایی داخلی از بین می رفت.

با توسعه فناوری‌های CAD/CAM، در دسترس بودن ماشین‌های پرس و فرز رایانه‌ای این فرآیند را با توسعه بلوک‌هایی از مواد فشرده به اندازه و شکل دقیق لازم برای تکمیل ترمیم ساده‌تر کرد. روشی در حال تکامل و در عین حال امیدوارکننده. این فرآیندها توسط تکنسین‌ها و آزمایشگاه‌ها به خوبی پذیرفته شد، زیرا آنها قبلاً به تکنیک‌های اپیلاسیون که در گذشته برای ایجاد ترمیم‌های مبتنی بر فلز و آلیاژ استفاده می‌شد، عادت داشتند و به این دلیل که ماشین‌های CAD/CAM به راحتی در دسترس بودند. با این حال، مواد به فضای بیشتری برای ترکیب ظرافت‌های نوری عاج و مینا نیاز داشتند، و برای حفظ لمینت  در پروفیل‌های ظهور طبیعی، آماده‌سازی دندان تهاجمی‌تر لازم بود. امکان کار در ابعاد تا 0.3 میلی متر وجود داشت.

برعکس، سرامیک های پرس شده به حداقل 0.75 میلی متر یا بیشتر نیاز دارند. مسئله دیگر در مورد سرامیک های پرس شده تمایل آنها به ظاهر کمتر شفاف و از نظر زیبایی کمتر نسبت به روکش های سنتی فلدسپاتیک بود. افزودن لمینت  روکش اضافی برای مطابقت با دندان طبیعی. نسخه های جدید سرامیک های فشرده شفاف تر هستند. با این حال، در تجربه نویسندگان، چنین موادی برای کارایی و زیبایی بالا همچنان به ضخامت متوسط ​​0.8 میلی متر یا بیشتر نیاز دارند.

لمینت ی فلدسپاتیک

از آنجایی که بیماران شروع به درخواست درمان‌های کمتر تهاجمی و سطوح بالاتر زیبایی کرده‌اند، استفاده از روکش‌های فلدسپاتیک دوباره رو به افزایش است.6،7 با این تمایل به روکش‌های نازک‌تر و حفظ ساختار طبیعی دندان‌ها می‌آیند.6،7 روکش‌های مدرن فلدسپاتیک به سرامیست‌ها اجازه می‌دهند تا ایجاد کنند. ضخامت‌های کمتر از 0.5 میلی‌متر، که می‌توانند تا حداقل ضخامت 0.3 میلی‌متر ساخته شوند. با استفاده از عوامل باندینگ پیشرفته، ظرفیت چسباندن روکش‌ها به مینای دندان به‌طور پیش‌بینی‌شده نیز عالی است. در هنر مجسمه‌سازی پودر/لمینت ‌های مایع برای تشکیل روکش‌های فلدسپاتیک بسیار زیبا، به‌ویژه روکش‌های نازک، آموزش دیده‌اند. این مشکلی را ایجاد می‌کند زیرا ارزش زیبایی که در این ترمیم‌ها به نمایش گذاشته می‌شود به توانایی سرامیست در ایجاد عمق رنگ و شفافیت در قسمت‌های مختلف بستگی دارد. ترمیم. دندانپزشکان و سرامیست های آنها باید بدانند چه زمانی مناسب است از این ماده ترمیمی کمی ضعیف تر استفاده کنند تا از شکستگی پس از درمان جلوگیری شود.

نشانه ها

اگرچه ترمیم‌های باند شده با لمینت  خالص محافظه‌کارانه‌ترین و زیباترین ترمیم‌ها هستند، اما ضعیف‌ترین نیز هستند. بنابراین، هنگام انجام یک ترمیم ساخته شده از مواد روکش لمینت  فلدسپاتیک پودری/مایع، باید پارامترها و دستورالعمل‌های مهمی رعایت شود. زمانی که مینای دندان قابل توجهی باقی مانده است، برای دندان های قدامی نشان داده شده است. گاهی اوقات، لمینت  های فلدسپاتیک ممکن است روی دندان های دوسری استفاده شود، اما به ندرت روی دندان های آسیاب. روش‌های جداسازی در طول سیمان‌کاری، یا آنچه که به عنوان محافظت از سطح داخلی این ترمیم‌ها توصیف شده است، برای موفقیت طولانی‌مدت کاملاً ضروری است.

از میان فاکتورهای زیادی که باید در نظر گرفته شود، نیاز به فضا مهم است و می تواند بر نتیجه ترمیم نهایی تأثیر بگذارد. هنگام ایجاد روکش لمینت  فلدسپاتیک، باید توجه داشت که فضای مورد نیاز برای تغییر سایه از 0.2 میلی متر تا 0.3 میلی متر در هر سایه متغیر است. . همچنین مهم است که وضعیت بستری که روکش ها به آن باند می شوند در نظر گرفته شود. برای چسباندن موفقیت آمیز روکش های فلدسپاتیک، شرایطی که باید رعایت شوند شامل 50٪ یا بیشتر مینا روی دندان، 50٪ از بستر باند شده است. باید

با افزایش تقاضای بیماران برای افزایش زیبایی و نیاز به مواد ترمیمی که دقیقاً شبیه دندان طبیعی بیمار هستند، لمینت  فلدسپاتیک ماده زیبایی برتر را برای ترمیم‌های سفارشی که محافظه‌کارانه و قابل پیش‌بینی برای نشانه‌های مناسب هستند، نشان می‌دهد. بر اساس ارزش زیبایی شناختی بالا و نیازهای آماده سازی کم، لمینت  فلدسپاتیک دندانپزشکان و سرامیست های آنها را قادر می سازد تا درمان های زیبایی را ارائه دهند که بسیار کمتر تهاجمی هستند، که دقیقا همان چیزی است که بیماران انتظار دارند.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: